13 فیلم که پراپ تریدرها حتما باید ببینند


زمان مطالعه : 17 دقیقه

تاریخ انتشار : 1402/12/27

13 فیلم برای تریدرها

فیلم‌ها نه‌تنها برای سرگرمی بلکه برای اهداف آموزشی نیز ساخته شده‌اند. فیلم‌های مربوط به امور مالی یا فیلم‌هایی درباره معامله‌گری از هیجان‌انگیزترین فیلم‌ها در صنعت سرگرمی هستند. اگر تریدر هستید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تماشای فیلم‌های مالی و تجارت در زمانی است که معامله نمی‌کنید. حتی اگر از علاقه‌مندان به این حوزه هستید، استراحت برای شارژ مجدد امری حیاتی است و بهترین راه برای انجام این کار، تماشای یک فیلم معاملاتی است. اگر می‌خواهید این فیلم‌ها را بررسی کنید، در اینجا لیست کاملی از بهترین فیلم‌های مربوط به بازارهای مالی را مشاهده کنید.

13. پول هرگز نمی‌خوابد Wall Street; money never sleeps.

کارگردان: الیور استون
بازیگران: مایکل داگلاس، شایا لابف، الیور استون، جاش برولین
تاریخ اکران: سال 2010 میلادی
میانگین امتیازات: 6.2 از 10
دنباله فیلم معروف وال استریت است. فیلم وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد بر اساس بحران مالی سال 2008 ساخته شده و بیست و سه سال پس از فیلم اصلی وال استریت اکران شد. این فیلم درام شیا لابوف، سوزان ساراندون و مایکل داگلاس را بازی می‌کند و نقش گوردون گکو را تکرار می‌کند.

12. سرمایه داری یک داستان عاشقانه Capitalisma Love Story

کارگردان: مایکل مور
بازیگران: مایکل مور، تورا برچ، چلسی سالنبرگر، والاس شان
تاریخ اکران: سال 2009 میلادی
میانگین امتیازات: 7.4 از 10
این فیلم مستند به نویسندگی و کارگردانی مایکل مور، منتقد صریح، ساخته شده است. این فیلم تفاوت بین ثروت در ایالات متحده را نشان می‌دهد، جایی که اکثر مردم بر پول جهانی کنترل دارند. مور مفاهیم سرمایه‌داری را از زوایای مختلف مورد انتقاد قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌داری در آمریکا مخرب و از کنترل خارج شده است.

11. پول دیگران Other People's Money

کارگردان: نورمن جویسن
بازیگران: دنی دویتو، گریگوری پک و پنلوپه آن میلر
تاریخ اکران: سال 1991 میلادی
میانگین امتیازات: 6.2 از 10
یک کمدی با تمرکز بر لری گارفیلد  است. گارفیلد با خرید شرکت‌های دیگر و فروش دارایی‌های آن‌ها، شغل خود را به خطر می‌اندازد که نام مناسبی برای او به ارمغان آورد. اگرچه این فیلم کاملاً بر اساس حرص و طمع ساخته شده است، اما از مضامین طمع به یک بازی عاشقانه پرخطر با خنده‌های فراوان تغییر می‌کند.

10. گلن‌گری گلن راس Glengarry Glen Ross

کارگردان: جیمز فولی
بازیگران: آل پاچینو، کوین اسپیسی، جک لمن و اد هریس
تاریخ اکران: سال 1992 میلادی
میانگین امتیازات: 7.5 از 10
گلنگری گلن راس فیلمی اقتباس شده از نمایشنامه‌ای با نام مشابه است. این فیلم چهار فروشنده املاک را به تصویر می‌کشد که در تلاش برای حفظ شغل خود هستند. در این فیلم الک بالدوین، آل‌پاچینو و کوین اسپیسی به‌عنوان بازیگران اصلی در کنار سایر بازیگران نامزد جوایز مختلف صنعت حضور دارند.

9. اتاق بخار Boiler Room

کارگردان: بن یاگر
بازیگران: جووانی ریبیسی، وین دیزل، بن افلک، نیا لانگ
تاریخ اکران: سال 2000 میلادی
میانگین امتیازات: 7از 10
این فیلم که در سال 2000 منتشر شد، زندگی مردی را دنبال می‌کند که ترک تحصیل کرده است و بعدا یک کازینو بدون مجوز راه‌اندازی می‌کند که به او ثروت بسیار می‌دهد. شخصیت اصلی این فیلم با مدیر عامل یک شرکت سرمایه گذاری معروف به پمپاژ و ریختن سهام روی معامله گران زیان دیده ملاقات می کند. اف‌بی‌آی با شخصیت اصلی کار می‌کند و از او برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می‌کند. 

8. رکود بزرگ Big short

کارگردان: آدام مک‌کی
بازیگران: کریستین بیل، استیو کارل، رایان گاسلینگ و برد پیت
تاریخ اکران: سال 2015 میلادی
میانگین امتیازات: 8 از 10
این فیلم منحصربه‌فرد سه روایت معاصر از بحران وام‌های ارزان‌قیمت را دنبال می‌کند که منجر به سقوط بازار مسکن شد. فیلم Big Short (2015) برنده جایزه آکادمی بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. این فیلم درباره مدیران و معامله‌گران صندوق‌های تامینی است که از پیش‌بینی کاهش بازار مسکن ثروت‌های زیادی به دست آورده‌اند. این فیلم فشارهای روانی را به تصویر می‌کشد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن عبور کنند و اینکه چگونه مدیریت امور مالی خارجی می‌تواند بازی تجاری روان‌شناختی را تغییر دهد.

7. مارجین کال Margin Call

کارگردان: جی سی چاندر
بازیگران: کوین اسپیسی، پل بتانی، جرمی آیرونز و زاکاری کوئینتو
تاریخ اکران: سال 2011 میلادی
میانگین امتیازات: 7.8 از 10
در این فیلم، ما افراد کلیدی بانک سرمایه‌گذاری بزرگ وال‌استریت را در یک دوره 24 ساعته در مراحل اولیه بحران مالی 2008 دنبال می کنیم. بانک سرمایه گذاری وال استریت در حال کوچک شدن است و یکی از قربانیان رئیس بخش مدیریت ریسک است که درست زمانی که رها شد روی یک تحلیل بزرگ کار می کرد. شاگرد او تجزیه و تحلیل را کامل می کند و دیوانه وار با همکارانش در مورد فاجعه مالی بانک سرمایه گذاری که کشف کرده است تماس می گیرد. 

6. معامله‌گر سرکش Rogue Trader

کارگردان: جیمز دیردن
بازیگران: یوان مک‌گرگور، آنا فریل، پیپ تورنس، تیم مک‌اینرنی
تاریخ اکران: سال 1992 میلادی
میانگین امتیازات: 6.4 از 10
فیلم یکی از رایج‌ترین اشتباهات معامله‌گران را نشان می‌دهد و جزو بهترین فیلم‌های معاملاتی فارکس است که همه مبتدیان باید آن را تماشا کنند. داستان نیک لیسون (ایوان مک گرگور)، یک دلال بلندپرواز سرمایه‌گذاری فارکس که به‌تنهایی یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بانک‌های بریتانیا را ورشکست کرد. نکته اینجاست که اگر می‌خواهید نتایج ثابتی داشته باشید، مدیریت ریسک چیزی است که باید درک کنید. 

5. اماکن تجاری Trading Places

کارگردان: جان لندیس
بازیگران: دن اکروید، ادی مورفی، رالف بلامی، دان آمچی،
تاریخ اکران: سال 1983 میلادی
میانگین امتیازات: 7.5از 10
Trading Places یک فیلم کمدی خنده‌دار است که شامل دو افسانه کمدی دن آکروید و ادی مورفی است. این فیلم روی زندگی دو شخصیت متمرکز است: یک دلال کالا که پس از شرط‌بندی مکان‌ها را معامله می‌کند و یک مزاحم خیابانی بی‌خانمان. این فیلم هنوز هم یکی از فیلم‌های خنده‌دار مالی و بورس محسوب می‌شود. 

4. مستند وارن بافت Becoming Warren Buffett

کارگردان: -
بازیگران: -
تاریخ اکران: سال 2017 میلادی
میانگین امتیازات: 7.3 از 10
این یک مستند باورنکردنی است که بر اساس وارن بافت، اوراکل اوماها، برجسته‌ترین فرد و ثروتمندترین سرمایه‌گذار جهان در تمام دوران ساخته شده است. این مستند عمیقاً به روزهای اولیه بوفه، چگونگی سرمایه‌گذاری او و روابط بین‌فردی او که منجر به موفقیت شد، می‌پردازد. 

3. در جستجوی خوشبختی The pursuit of happiness

کارگردان: گابریل ماکینو
بازیگران: ویل اسمیت، کریس گاردنر، جیدن اسمیت 
تاریخ اکران: سال 2006 میلادی
میانگین امتیازات: 8 از 10
این یک فیلم دلچسب است که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است. تمرکز این فیلم بر مبارزه پدر مجردی است که از پسرش مراقبت می‌کند. پدر مجرد به دلیل سرمایه‌گذاری ضعیف در یک شرکت تجهیزات پزشکی، او را بی‌خانمان کرد و از کار افتاد فلج شد. با وجود بدشانس‌های وحشتناکی که سر راه این پدر مجرد شکسته و بی‌خانمان است، او رویای تبدیل‌شدن به یک دلال سهام و سرمایه‌گذار را دنبال می‌کند. اگرچه فیلم اشک‌آور است، اما چشم‌انداز کمیاب نشاط‌آور در مورد پیگیری زندگی و رویاها در بازارهای سهام ارائه می‌دهد. این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، هیجان‌انگیز است و ارزش دیدن را دارد. 

2. گرگ وال استریت wolf of wall street

کارگردان: مارتین اسکورسس
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جوناه هیل، مارگو رابی و جوردن بلفورت 
تاریخ اکران: سال 2013 میلادی
میانگین امتیازات: 8.2 از 10
گرگ وال‌استریت خاطرات کارگزار و تاجر سابق بورس جردن بلفورت است که اولین‌بار در سپتامبر 2007 توسط Bantam Books منتشر شد و سپس در سال 2013 فیلمی به همین نام اقتباس شد. جردن بلفورت که از طریق کارگزاری سهام با زندگی در مسیر سریع آشنا شد، پس از سقوط وال‌استریت ضربه می‌خورد. او با دانی آزوف متحد می‌شود و درحالی‌که روابطش کم می‌شود راه خود را برای به اوج رسیدن پیدا می‌کند. 

1. برابری Equity

کارگردان: میرا منون
بازیگران: آنا گان، سارا مگان، آلیسا رینر و دیوید الن 
تاریخ اکران: سال 2016 میلادی
میانگین امتیازات: 5.6 از 10
این فیلم مهیج بازار سهام بر روی یک بانکدار ارشد سرمایه‌گذاری متمرکز است که توسط رسوایی‌های مالی تهدید می‌شود و مصمم است سوابق حرفه‌ای خود را در یک صنعت مالی تحت سلطه مردان بازخرید کند. این فیلم برای خانم‌های معامله‌گری که در بازار فعالیت دارند کاملاً هیجان‌انگیز است؛ زیرا اکثر فیلم‌های معامله‌گری درباره مردان هستند. این فیلم به بررسی زنان موفق در صنعت مالی و سهام می‌پردازد. 

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

علی
فیلم های جالبن برای عید نوروز
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram