دراداون روزانه و دراداون کل چطور محاسبه می‌شوند؟


زمان مطالعه : 8 دقیقه

تاریخ انتشار : 1403/01/09

دراداون روزانه و کل

یکی از اصطلاحات و موارد مهم در چالش‌های پراپ، دراداون و نحوه محاسبه آن است. قبل از شروع شرکت در چالش، آگاهی داشتن از مفهوم دراداون برای تریدرها لازم است و پاس‌کردن چالش ملزم دانستن مفاهیم مربوط به پراپ است. در ادامه دراداون، دراداون روزانه، دراداون کل و نحوه محاسبه هر یک به طور جامع گردآوری شده است. 

دراداون چیست؟

در معاملات فارکس و چالش‌های پراپ، نهایت حد ضرری که تریدر مجاز است روی کل حساب داشته باشد دراداون است. فرض کنید در یک حساب با بالانس 10000 در حال ترید هستید. با ضررهایی که متحمل شدید موجودی حساب به 7000 دلار کاهش پیدا می‌کند و دوباره به 12000 دلار می‌رسد. در این صورت، دراداون شما 3000 دلار است. دراداون اغلب به صورت درصد نوشته می‌شود، اما می‌توان آن را به صورت دلار نیز نوشت. حد ضرر یا دراداون در تمام چالش‌های پراپ مشخص شده است و قبل از خرید و ورود به چالش، تریدر می‌تواند حد ضرر را ببیند و استراتژی خود را در صورت نیاز تغییر دهد. در چالش پراپ، درصورتی‌که ضرر از حد ضرر مشخص شده بیشتر شود چالش رد خواهد شد. 

دراداون روزانه

دراداون روزانه نهایت حد ضرر مجاز در طول یک روز است. در دراداون روزانه ملاک محاسبه حد ضرر ایکوییتی بوده و در ساعت 12 هر شب چک می‌شود. درصد دراداون روزانه بسته به نوع چالش ممکن است متفاوت باشد، همچنین در چالش‌های دومرحله‌ای، هر مرحله دراداون روزانه متفاوتی می‌توانند داشته باشند. فرض کنید در یک چالش 10000 دلاری شرکت کرده و بعد از تعدادی ترید ایکوییتی شما به 10300 رسیده است، اگر دراداون روزانه 5 درصد باشد یعنی نهایت ریزشی که ایکوییتی شما در آن روز می‌تواند داشته باشد معادل 9785 دلار است. برای محاسبه کردن روزانه دراداون در ساعت 12 شب EET باید میزان ایکوییتی در آن لحظه چک شود. 

درادون به معامله‌گران کمک می‌کند تا نوسانات موجود در حساب‌شان را ارزیابی کنند

درادون  به معامله‌گران کمک می‌کند تا نوسانات موجود در حساب‌شان را ارزیابی کنند. 

دراداون کل

در دراداون کل، برخلاف دراداون روزانه که ملاک محاسبه میزان ایکوییتی بود کل مجموع درصدی که نسبت به بالانس اولیه حساب زده شده محاسبه می‌شود. برای مثال یک تریدر حساب 10000 دلاری دارد و بعد از 5 ترید همراه با ضرر، حساب به عدد 9000 دلار رسیده است. مقدار پول از دست رفته در اینجا 1000 دلار بوده و نسبت دراداون برابر است با 10000 تقسیم بر 1000 ضرر برابر است با 10 درصد دراداون. 

نحوه محاسبه

برای محاسبه میزان دراداون، مبلغ کل حساب را بر مبلغ ضرر انجام شده تقسیم کرده و حاصل به دست آمده مقدار دراداون است. برای مشاهده دراداون حساب خود در متاتریدر وارد قسمت Account history شده و یک گزارش کامل از معاملات انجام شده، میزان و درصد دراداون دریافت کنید. 

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram