پراپ تریدینگ برای چه افرادی مناسب است؟


زمان مطالعه : 7 دقیقه

تاریخ انتشار : 1402/12/27

پراپ تریدینگ برای چه افرادی مناسب است؟

در مقالات پیشین رابین سود به مفهوم پراپ، چگونگی کارکرد و تاریخچه آن اشاره شد. حال این سوال برای هر شخصی ممکن است پیش بیاید که آیا پراپ مناسب من هست؟ در این مقاله تریدرها بسته به توانایی و تجربه، به چندین دسته طبقه‌بندی شده‌اند و بررسی‌شده که تریدرهای کدام دسته‌ها می‌توانند در پراپ شرکت کرده و به کسب سود بپردازند.

طبقه‌بندی تریدرها

برای ماهرشدن در هر مهارتی نیاز به آموزش، کسب تجربه و فعالیت مستمر وجود دارد. هر شخص در طول زمان با سخت‌کوشی و تحمل شکست‌های مختلف در مسیر پر فراز و نشیب آموزش قدم بردارد و پا پس نکشد، قطعا به توانایی بالایی در آن رشته دست پیدا می‌کند. ترید نیز یکی از مهارت‌های مالی بسیار سخت و پیچیده‌ای است که در دو دهه اخیر بسیار ترند و پررنگ شده است و در بین مردم بدون دانش آکادمیک نیز جا افتاده است. تریدرها در این مسیر بر اساس میزان آموزش و تجربه در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند. از کارآموز مبتدی گرفته تا منتورهای حرفه‌ای در این شاخه مالی در حال فعالیت هستند. در این مقاله بر اساس نظرات تیم تحریریه رابین سود تریدرها به 7 دسته مختلف تقسیم‌بندی شده و جایگاه آن‌ها در پراپ بررسی شده است. این 7 طبقه شامل: افراد مبتدی، تازه‌کار، کم‌سرمایه، مستقل، ریسک‌گریز، حرفه‌ای و باسابقه هستند.

افراد مبتدی

مبتدی‌ها کسانی هستند که هنوز تجربه فعالیت در بازارهای مالی همچون فارکس و کریپوکارنسی را نداشته و در حال برداشت اولین قدم یعنی آشنایی با بازار هستند. به این افراد که در حال آموزش و افزایش اطلاعات خود نسبت به مبانی پایه هستند، حضور مستمر در بسترهای مالی در قالب حساب‌های دمو و رایگان توصیه می‌شود. به طور کلی پراپ به هیچ وجه برای این دسته از افراد مناسب نیست.

تریدرهای تازه کار

افراد تازه کار آموزش‌ها و دوره‌های لازم را گذرانده و مدت زمان زیادی را صرف ترید در حساب‌های دمو کرده‌اند و یک حس آمادگی حضور در شرایط واقعی و ترید در حساب‌های غیردمو در آن‌ها وجود دارد. در وهله اول این افراد باید مسئولیت‌پذیری نسبت به شرایط و حساب واقعی را کسب کنند. پس حساب پراپ در مبالغ پایین و پایه می‌تواند یک گزینه مناسب برای آنها باشد. با شرکت در چالش‌های پراپ، این تریدرها می‌توانند مهارت خود را در شرایط سخت‌تر محک بزنند و استراتژی‌های شخصی خود را پیاده‌سازی کنند. همچنین امکانات و شرایطی که شرکت پراپ فراهم می‌کند به کسب تجربه افراد کمک می‌کند.

تریدرهای با محدودیت سرمایه

برخی تریدرها آمادگی لازم برای ترید را داشته و با سرمایه‌های نسبتا ناچیز خود سودهای متوالی و بلندمدت کسب کرده‌اند و موفقیت استراتژی شخصی خود را حتمی می‌دانند؛ اما سرمایه مناسبی برای فعالیت جدی در بازارهای مالی را ندارند. معمولا این افراد ریسک تریدکردن با سرمایه دیگران را نیز قبول نمی‌کنند. شرکت در پراپ یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای این دسته از افراد است چون می‌توانند با هزینه بسیار کم، سرمایه قابل توجهی در اختیار گرفته و بدون هیچ گونه نگرانی به ترید بپردازند. در واقع دلیل اصلی وجود شرکت‌های پراپ نیز همین افراد دارای پتانسیل و استعداد بوده که به دلیل نداشتن سرمایه نمی‌توانند از این مهارت خود استفاده ببرند.

پراپ، بهترین گزینه برای افراد با محدودیت سرمایه

پراپ، بهترین گزینه برای افراد با محدودیت سرمایه

تریدرهای مستقل

تریدرهای مستقل جامعه بسیار کوچکی از تریدرها هستند که تنها روی سرمایه شخصی خود ترید می‌کنند و تصمیمی برای گسترش سرمایه و حساب‌های فعال خود ندارد. از سوی دیگر این تریدرها تمایلی هم برای به اشتراک گذاشتن درصدی از سود را نداشته و ترجیح می‌دهند تمام آن را برای خود نگه دارند. به دلیل شخصیت مستقل این افراد استفاده از پراپ مناسب آن‌ها نیست.

تریدرهای ریسک‌گریز

کار در بازارهای مالی و انجام معاملات در این بازار پر از ریسک و ترس است. با این حال برخی از تریدرهای در حال فعالیت کاملا محتاط بوده و اصطلاحا ریسک‌گریز هستند. این تریدها معمولا در بازارهای کم خطر سرمایه‌گذاری کرده و عادت به ترید با اهرم‌های سنگین ندارند. به این افراد تنها استفاده از چالش‌هایی بدون محدودیت زمانی و با اهرم‌های پایین همچون 10 و 30 توصیه می‌شود. 

مدیریت حساب شخصی و حساب پراپ با کمک و راهنمایی منتور

مدیریت حساب شخصی و حساب پراپ با کمک و راهنمایی منتور

تریدرهای حرفه‌ای

تریدرهایی که مدت‌هاست در حال ترید بوده و از استراتژی و مهارت خود اطمینان حاصل کرده‌اند، در این دسته قرار می‌گیرند. این افراد تمایل دارند در کنار سرمایه شخصی خود، روی سرمایه بیشتری نیز ترید کنند و به حجم سرمایه بیشتری دسترسی داشته باشند. چالش پراپ برای این دسته افراد نیز می‌تواند مناسب باشد. انتخاب پلن‌های پایه در مبالغ بالا گزینه خوبی برای تریدرهای حرفه‌ای است. حضور منتور و مشاور در کنار تریدر می‌تواند در مدیریت حساب شخصی و مدیریت حساب پراپ او کمک شایانی کرده و با انتقال تجربیات سطح تسلطش به بازار را افزایش دهد.

تریدرهای با سابقه

تریدرهایی که سال‌ها تجربه فعالیت در بازارهای مالی و بازارهای فارکس را داشته و روی مدیریت سرمایه و استراتژی خود تسلط کامل دارند، این دسته را تشکیل می‌دهند. اصولا این افراد پراپ را جزو گزینه‌های مناسب برای خود می‌بینند و با شرکت در پلن‌های حرفه‌ای، فعالیت خود را گسترش می‌دهند. این افراد به دلیل تجربه خوبی که در مدیریت سرمایه دارند در حساب پراپ مشکلی نخواهند داشت و می‌توانند سود بالایی را به ارمغان بیاورند.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

به طور کلی افراد می‌توانند دو دیدگاه نسبت به پراپ داشته باشند. اولین مورد دیدگاه آموزشی و تجربه اندوزی است. افراد تازه‌کار و کم سابقه می‌توانند در شرایط واقعی به ترید پرداخته و نسبت به پول پرداختی خود نیز مسئول باشند. دومین دیدگاه افزایش سرمایه برای افراد کم سرمایه و حرفه‌ای است. هر دو این افراد دارای توانایی، تجربه و اعتماد به نفس کافی برای کسب سود هستند و پراپ می‌تواند یک زمینه مناسب و ساده برای افزایش سرمایه تحت مدیریت آن‌ها باشد. لذا جامعه بزرگی از تریدها در دایره افراد مناسب برای شرکت در پراپ قرار می‌گیرند؛ اما هر یک به دنبال اهداف و مقاصد خاص خود هستند.
شما خود را جزو کدام دسته می‌دانید؟

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

Nototrade
دوستان لطفا اگر اعتماد ب نفس کافی ندارین دور تزید رو خط بکشین
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
صحبت با مشاور و منتور میتونه کمک حال این عزیزان باشه.
صباحی نیما
من با اینکه دو بار فیل شدم ولی واقعی هم تست شرایط واقعی هم وجود منتور خیلی بهم کمک کرده خلاصه مفید بود، راضیم
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
درود بر شما سپاس از همراهیتون، موفق باشید
بهرامی
من‌مبتدیم. دور های دو سه معروف شرکت کردم. به نظرتون میتونم پراپ بگیرم؟؟
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
درود شما میتونید اول چالش رایگان رو شرکت کنید و شرایط چالش و خودتون رو بسنجید. بعد از اون میتونید نسبت به خرید چالش تصمیم گیری کنید.
شهرام قضاپور
پراپ برای همه افراد پناسب نیست. ممنون از مطلب مفیدتون حتی با اینکه به ضرر خودتونه 👍👍👍
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
سپاس از همراهی شما
حمیدرضا
من چند ماهه ترید میکنم پلن پایه بردارم یا حرفه ای
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
کاملا بستگی به خودتون داره چه پلنی انتخاب کنید ولی در چالش حرفه ایی مرحله اول مدت زمانش نامحدوده و در مرحله اول چالش حرفه ایی درادون بیشتری دارین تا فرصت بازیابی بالاتری برای قبولی در چالش داشته باشین و در چالش حرفه ای تا 85 درصد و پایه تا 70 درصد سودی که میکنید بهتون تعلق میگیره
درسا صابری
مطلب مفیدی بود
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
ممنون از همراهیتون
امیر علی
خسته نباشین عالی
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram