چگونه به یک پراپ فرم اعتماد کنیم؟


زمان مطالعه : 8 دقیقه

تاریخ انتشار : 1402/12/27

چگونه به یک پراپ فرم اعتماد کنیم؟

شرکت در پراپ یکی از راه‌های پیشنهادی به افراد فعال در حوزه بازارهای مالی و فارکس است. شرکت‌های پراپ زیادی در حال حاضر در حال فعالیت و ارائه خدمات به تریدرها هستند. انتخاب پراپ فرم مناسب یکی از چالش‌های پیش روی تریدرها است، از این جهت ما در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین مواردی که موقع اعتبارسنجی پراپ لازم است به آن توجه شود را به طور خلاصه بیان کنیم.

بررسی سایت پراپ فرم

اولین گام در بررسی نحوه عملکرد و آشنایی با پراپ، بررسی سایت پراپ فرم است. با بررسی سایت می‌توان اطلاعاتی از جمله نحوه کارکرد و قیمت چالش‌ها، قوانین، راه‌های ارتباطی و.. به دست آورد. وارد سایت رسمی پراپ شده و تمام موارد نام برده شده را مطالعه و بررسی کنید و سپس به بررسی و چک کردن موارد دیگر بپردازید. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که از طریق سایت بدست میاید این است که سرور کجا قرار دارد، مالکیت آن برای چه کسی است و چقدر از ثبت دامنه گذشته است. از طریق سایت domain اطلاعات این چنینی مربوط به دامنه را می توان بدست اورد.

شبکه‌های اجتماعی پراپ

داشتن صفحات فعال در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از نکات مثبت پراپ است. صفحات پر مخاطب یا داشتن تعامل با کاربران و ایجاد فضای قابل‌اعتماد می‌توانند به اعتبار پراپ فرم موردنظر بیفزایند. امروزه اساس فعالیت و شناخته شدن مجموعه‌ها، حضور مستمر در فضای مجازی است. با حضور در این فضا است که می‌توان مخاطب را جذب کرده و کار خود را گسترش داد. تعامل ضعیف و به روز نبود صفحات مجازی می‌تواند تاثیر منفی بر دیدگاه کاربر داشته باشد. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین پراپ را چک کرده، علاوه بر این‌ها داشتن محتوای ویدیویی در یوتیوب یا آپارات می‌تواند عملکرد بهتری از پراپ را نشان دهد. 

پاسخگویی و پشتیبانی کاربران

پاسخگویی و مشتری مداری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پراپ فاندر است. پشتیبانی چه در صفحات مجازی و چه به‌صورت تلفنی می‌بایست به‌درستی انجام شود. پاسخگویی سریع و کارآمد به مشکلات و سوالات کاربران نکته مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. کند بودن روند پاسخگویی و در مواردی پاسخگو نبودن به کاربر، زمینه‌ساز بی‌اعتمادی نسبت به برند و شرکت است.

پشتیبانی و پاسخگویی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پراپ فاندر، پاسخگویی و پشتیبانی در لحظه است.

نظرات افراد مختلف

با پرس‌وجو از اطرافیان و افرادی که سابقه شرکت در پراپ را داشته‌اند می‌توان اطلاعات نسبتا خوبی راجع به پراپ به دست آورد. هم چنین نظرات افراد در سایت یا صفحات اجتماعی پراپ می‌تواند پاسخگوی بعضی از ابهامات باشد. نظرات افراد ممکن است گاهی جنبه تبلیغاتی برای یک پراپ خاص را داشته باشد و یا برعکس، تبلیغات منفی برای یک پراپ باشد. از این رو نظرات ممکن است خیلی قابل‌استناد نباشند و بهتر است جزو ملاک‌های اصلی برای تصمیم‌گیری قرار نگیرند.

داشتن پشتوانه شخصی یا فعالیت تحت عنوان شرکت

بررسی این نکته که پراپ فرم تحت یک شرکت در حال فعالیت است یا به پشتوانه یک شخص، می‌تواند به پروسه اعتماد سنجی کمک کند. بعضی از پراپ‌ها به طور شخصی در حال فعالیت هستند که می‌شود سوابق شخص موردنظر را از لحاظ رزومه کاری و دیگر سوابق شغلی و فعالیتی بررسی کرد. بعضی دیگر تحت عنوان یک شرکت یا مجموعه فعالیت می‌کنند که می‌توان مدارک ثبتی، شناسه و مدارک ثبت شده را بررسی نمود. تحقیق درباره برند ثبت شده و شناسه ثبتی کار بسیار راحتی است که نقش پررنگی در معتبر بودن و اعتبارسازی در ذهن مخاطب ایفا می‌کند.

آدرس معتبر و مشخص

شرکت پراپ فرم‌های ایرانی بعضا در ایران و خارج از ایران مشغول به کار هستند. داشتن آدرس درست و معتبر برای هر دو دسته امری مهم است. برای پراپ‌های داخل ایران داشتن آدرس معتبر برای پیگیری برخی مراتب و مشکلات احتمالی، و البته امکان مراجعه حضوری امتیاز بسیار خوبی محسوب می‌شود. برای افراد خارج از ایران نیز دارا بودن آدرس رسمی و معتبر بر اعتبار شرکت میفزاید.

داشتن آدرس معتبر و مشخص

یکی از مهم‌ترین ملاک‌های پراپ قابل اعتماد، داشتن آدرس معتبر و مشخص است.

منطقی بودن قیمت چالش‌ها

ممکن است برخی از پراپ فرم‌ها چالش‌هایی با قیمت بسیار بالاتر و یا پایین‌تر از رنج معمول ارائه دهند که ذهنیت امکان کلاه بردار بودن پراپ را افزایش می‌دهد. با بررسی چند پراپ حدود قیمت منطقی برای چالش‌ها را سنجیده و مطابق آن تصمیم‌گیری کنید. برای مثال اگر یک پراپ فاندر سرمایه صدهزار دلار یا دویست هزار دلاری را با قیمت بسیار پایین ارائه ‌کنند، این قیمت چندان منطقی و نیست و درصد اعتماد به پراپ را پایین میاورد.

بررسی جریان مالی پراپ

پراپ‌ها معمولا راهی برای بررسی سابقه و گردش مالی قرار می‌دهند. از طریق کانال‌های تلگرامی یا صفحات مجازی مستنداتی مبنی بر واریزی و برداشت‌های خود به کاربران ارائه می‌کنند. با بررسی تراکنش‌ها و txidهای قرار داده شده می‌توان صحت تراکنش‌های انجام شده را سنجید. بررسی کیف پول مبدا و مقصد، مبلغ جابه‌جا شده و زمان تراکنش جزو مواردی هستند که با txid می‌توان پیگیری کرد. برای بررسی این مورد می‌توان از سایت ترون اسکن استفاده کرد که با وارد کردن txid کیف پول مبدا و مقصد و همچنین میزان مبالغ به طور کامل قابل مشاهده است.

مطالعه قوانین پراپ معتبر

حتما قبل از شروع همکاری با پراپ، تمام قوانین سایت را به‌دقت مطالعه کنید. در صورت وجود هر گونه مغایرت قوانین با اهداف و منطق شخصی خود از همکاری با پراپ خودداری شود. هم چنین در صورت واضح و شفاف نبودن قوانین مطرح شده ممکن است حین فعالیت با پراپ به مشکل بر بخورید. از جمله مشکلات احتمالی این است که پراپ اجازه اعمال هر گونه تغییراتی روی حساب شما را داشته باشد، یا بتواند بروکر یا بالانس شما را تغییر دهد. برای جلوگیری از بروز هر گونه از این قبیل مشکلات، قوانین را کامل بررسی کرده و در صورت واضح نبودن قوانین، از آنها بخواهید تمام موارد را برای شما رفع ابهام نمایند.

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید
captcha

حمید شریفی
قوانین رو از کجا بخونیم
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
درود، قبل از خرید چالش کلیه قوانین رو میتوانید مطالعه کنید.
نیک راد
خسته نباشید عالی
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
سپاس از همراهی شما
saeeid
pasokhgooyi telefoni ta che saate??
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
درود، پاسخگویی همه روزه از ساعت 9 الی 18.
نورمحمدی
سلام خسته نباشین من چجوری چالش بگیرم
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
درود، وارد سایت شوید، ثبت نام و احراز هویت نمایید.
نیما کیانپور
پراپ ها که هیچکدوم ایران نیستن
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
درود، پراپ رابین سود مستقر در ایران میباشد.
سبحانی
خیلیا چون خودشون رد شدن میگن پراپ خوب نیست برا همین خیلی به نظر بقیه نمیشه گوش کرد
پاسخ کارشناس پراپ رابین سود پاسخ کارشناس رابین سود :
درسته سپاس از همراهی شما
از طریق پلتفرم های زیر با ما در ارتباط باشید
social linkedin
social aparat
social support
social telegram
social instagram